Mol-In-Scene 1, the original - The making off ........
Het massaspektakel 'Spiegel van de Plas' is net achter de rug daarom een nostalgische terugblik op de eerste versie van Mol in Scene.
We schrijven september 2010.
Het is een 'go': Mol gaat op de scene.
Een jaar lang wordt er in Mol gewerkt aan iets unieks: een massaspektakel van aan de kerk tot in de Rex. Het liefdesverhaal van de Mollenaar en zijn geschiedenis.
Digicat is een bevoorrechte getuige van dit super-boeiende jaar. Een relaas van achter de schermen, van de prille eerste stappen in 2010 tot de generale repetitie in 2011. Het zien groeien van gepassioneerde vrijwilligers en Digicat als reportagemakers; mooier wordt het niet.
In deze vintage versie zijn een paar koppen te zien die nog steeds in theaterstukken opduiken, in musicals spelen. Jammer genoeg ook enkelen die niet meer onder ons zijn.
Ga er rustig voor zitten.
Doe het op groot scherm indien mogelijk.
Mol-In-Scene, The making off... boeit je tot het einde, de volle 43 minuten.

